DLV 

Hai cu masina si va fii bine

Î


Dacia 1100

Pentru a reduce timpul între proiectare şi lansarea în producţiei de serie a unui autoturism, autorităţile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licenţă obţinută de la un producător străin. Se dorea o licenţă pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.000 şi 1.300 cm2 se producă între 40.000 şi 50.000 automobile pe an. La licitaţie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa De asemenea, s-au testat următoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris. Însă, după vizita istorică a preşedintelui Francez  în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid ca în uzina Dacia să producă autoturisme sub licenţă Renault. Din cauza unor motive tehnice şi economice, oferta companiei Renault pentru modelul R12 a fost retrasă. Modelul era în faza de teste, iar producţia trebuia să înceapă în Franta, în a doua jumătate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în septembrie 1966. Renault a permis părţii române să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producţie. La început a fost ales modelul R16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului R8.

Dacia a luat naştere în 1966 la Colibasi (astăzi Mioveni), Arges, având la bază un acord între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile, Renault , ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 şi s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate.

Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 staţii de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor.

Pe 20 august 1968 se începe producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8; acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. A mai fost produs, deşi în număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri şi un motor mai puternic, folosite de poliţie şi în cursele de raliu. Puţine au mai rămas în stare de funcţionare.


Dacia 1300

După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe puntea faţă.

Între 1970 şi 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Astfel, în 1970 apar versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L (de la „lux”), 1300LS („lux super”, destinată membrilor importanţi ai PCR), în 1973 este lansat modelul break, iar în 1975 modelul Dacia 1302 (gen papuc, fabricat în 2000 de exemplare, până în 1982).

Dacia a mai produs şi un model de dubă numit D6, copie a modelului Renault Estafette. Dar pentru că şi Bucureştiul producea în uzinele T.V. (Tudor Vladimirescu) o dubă similară, producţia Dacia D6 a fost limitată pentru a nu creea concurenţă.

După 1985, Dacia încearcă să producă un model pentru oraş, acest model purtând numele Dacia Lăstun sau Dacia 500, fiind produs laTimişoara. Echipată cu un motor de 499 cm2, cu 22 cp şi cu un consum de 3,3 l/100 km. Însă, modelul este scos din fabricaţie după1989 datorită problemelor de calitate şi a preţului ridicat. Tot în anii 80, Dacia a mai produs modelul Dacia 2000,avand la baza autoturismul Renault 20. Acest model era produs special pentru elita PCR şi era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, producţia fiind, de asemenea, limitată.


Dacia 1300

La salonul de la Bucureşti din 1979 a fost prezentată varianta restilizată a modelului 1300, Dacia 1310, primul model apărut după încetarea contractului de licenţă Renault 12, în 1978. Modificările au constat în: 2 perechi de faruri, stopuri mai mari, bare de protecţie noi şi interior nou. Aceasta s-a inspirat din restilizarea făcută de Renault pentru modelul lor, R12 in 1975.

Dacia s-a vândut şi în Anglia sub numele Dacia Denem. Varianta de vârf includea geamuri electrice, jante de aliaj şi cutie de viteze cu 5 trepte. ARO 10 s-a vândut sub numele de Dacia Duster.

În aceeaşi perioadă de timp s-a produs şi Dacia 1310 Sport. La salonul din 1980, mulţimea a admirat Braşovia, un coupé bazat pe modelul 1310 şi creat la un atelier din Braşov. Conducerea şi-a dat acordul pentru începerea producţiei şi din 1981, o variantă în două uşi, Dacia Sport 1410, a fost produsă pentru tineretul privilegiat din acele timpuri. Aceste maşini erau foarte populare şi în cursele de raliu, iar piloţi ca Nicu Grigoraş au modificat vechile motoare de Renault, obţinând performanţe uimitoare.

În 1985, inginerii de la Dacia încep proiectarea primului autoturism de concepţie 100% românească.

Solenza Scala 2004

Între anii 1991 şi 1996, Dacia a comercializat modelul Dacia 1325 Liberta, cu un design provenit din cel al Daciei 1200 produs în anii 80.

După 10 ani de aşteptare (1995), Dacia lansează primul model 100% românesc sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect învechit şi pornea cu un handicap apreciabil.

În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil, Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000. În acelaşi an este lansat motorul de 1,6 litri cu injecţie monopunct produs de firma Bosch, ce a echipat Dacia Nova.

În 1999, Renault achiziţionează 51% din capitalul Dacia şi anunţă că va lansa un nou model. În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evoluţie a Daciei Nova. Modelul SupeRNova era echipat cu un grup motopropulsor Renault de 1,4 litri MPI.

În 2003, modelul SupeRNova este înlocuit de modelul Solenza, un model ce are la bază modelul SupeRNova. Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri, similar cu cel de pe SupeRNova, şi un diesel de 1,9 litri.

Dacia Logan MCV

În 2004 se încetează producţia modelelor Berlină şi Break şi se lansează modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar în 2006, odată cu lansarea modelului Logan MCV are loc şi prima restilizare, în special la partea din spate. Noul model semăna mult cu modelul Logan Steppe (concept carul) prezentat în primăvara aceluiaşi an şi dispunea de şapte locuri poziţionate pe trei rânduri. La începutul anului2007 este lansată noua autoutilitară Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semăna foarte mult cu modelul Logan MCV. Tot în 2007 a fost lansat Logan Pick-Up, o utilitară compactă destinată micilor întreprinzători şi comercianţi. În anul 2008, gama Dacia a fost completată cu modelul Dacia Sandero, iar modelele Logan şi Logan MCV au fost restilizate.

În octombrie 2009, Automobile Dacia a achiziţionat compania Auto Chassis International (ACI) România pentru suma de 50,8 milioaneeuro[2]. Auto Chassis International (ACI) a fost fondată în 1999 ca entitate a Grupului Renault[2]. Filiala ACI România a fost constituită în anul 2002 pentru a furniza piese constructorului român, iar la momentul achiziţiei avea 1.420 de angajaţi

[modificare]Divizii

Automobile Dacia deţine următoarele companii: Maşini Unelte Dacia, Motoare Dacia, Servicii Comune Dacia şi Utilaje Dacia, care au fost create înainte de privatizarea Dacia în anul 1999. De asemenea mai deţine societatea Transporturi Dacia care asigură transportul muncitorilor şi transportul de mărfuri pentru uzină, precum şi Mecanica Dacia şi Matriţe Dacia. În anul 2004, Maşini Unelte Dacia, avea 32 de salariaţi, Motoare Dacia avea 2.305 angajaţi, iar Utilaje Dacia avea 832 de salariaţi

Dacia Pick-Up
  • Dacia 1100
  • Seria Dacia 1300 (Berlină, Break, Pick-Up)
    • Dacia 1300 — cu versiunile Standard, Super, Lux şi Lux Super
    • Dacia 1301 — versiune superioară, în număr limitat
    • Dacia 1210 — au fost fabricate câteva modele care aveau capacitatea cilindrică de 1196 cm2
    • Dacia 1310
    • Dacia 1325
    • Dacia 1400
    • Dacia 1410
    • Dacia Sport
  • Dacia 500 (Lăstun)
  • Dacia 2000 — avea la bază modelul Renault 20, conceput special pentru regimul comunist
  • Dacia Sport-Braşovia (prototip)
  • Dacia Estafette
  • Dacia Nova
  • Dacia SupeRNova
  • Dacia Solenza
  • Dacia Pick-Up — perioada 1975–8 decembrie 2006
  • Dacia Logan
  • Dacia Sandero
  • Dacia Duster
Dacia Sandero
  • Dacia Logan 2
  • Dacia Logan MCV
  • Dacia Logan VAN (furgonetă)
  • Dacia Logan PICK-UP
  • Dacia Sandero
  • Dacia Duster
  • Dacia MD87 (1987) — avea faruri escamontabile
  • Dacia 1300 diesel
  • Dacia Star (1991)
  • Dacia Nova MPV — model furgonetă, circa 1998
  • Dacia D33 (1997)
  • Dacia Logan Steppe (2006)
  • Dacia Duster (2009)
  • 1966: în urma parteneriatului dintre statul român şi Renault, este deschisă Uzina Dacia
  • 1968: 20 august: de pe linia de montaj iese primul automobil marca Dacia (Dacia 1100)
  • 1969: intră în producţie modelul Dacia 1300, un model sul licenţă R12
  • 1970–1980: Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele bazată pe modelul Dacia 1300
  • Anii 1980: este lansat modelul Dacia Lăstun, însă acesta nu se bucură de succes şi este retras în 1991
  • 1995: este lansată Dacia Nova, un model de concepţie 100% românească
  • 1999: Dacia este cumpărată de Renault şi anunţă lansarea unui model de 5.000€
  • 2000: este lansat modelul SupeRNova, o evoluţie a modelului Nova, dotat cu un motor de 1,4l de provenienţă Renault
  • 2003: este lansat modelul Solenza, o restilizare a modelului SupeRNova (acesta din urmă fiind scos din fabricaţie)
  • 2004: se încetează producţia modelelor Berlină şi Break din seria Dacia 1300
  • 2004: este lansat modelul Logan, care este vândut în număr record
  • 2006: în primăvara anului este prezentat primul concept al mărcii Dacia; acesta se numea Dacia Steppe, iar în octombrie este lansat modelul Dacia Logan MCV (Break)
  • 2006: 8 decembrie, este fabricat ultimul model Dacia Pick-Up şi lasă locul pentru modelul derivat din modelul Logan
  • 2007: 23 ianuarie: este lansată Dacia Logan Furgonetă, model ce a înlocuit modelul Dacia Pick-Up
  • 2007: 5 octombrie: este prezentat modelul Logan Pick-Up
  • 2008: 4 martie: este prezentată Dacia Sandero
  • 2008: 1 iulie: apare Dacia Logan facelift
  • 2008: 1 octombrie: apar versiunile diesel a Daciei Logan facelift
  • 2008: 3 octombrie: apare Dacia Logan MCV facelift
  • 2009: în primăvară este prezentat la salonul auto de la Geneva conceptul Dacia Duster [necesită citare]
  • 2010: în primăvară este lansat modelul de serie Dacia Duster


 


 

 

Ştiri

  Cel mai tari faze de ras  
  2013-02-06 20:37:52  
 

http://www.facebook.com/pages/Razi-Cu-Lacrimi/402475703179680

 
  Vrei si uh un site ?  
  2011-05-14 20:37:41  
 

atunci intra pe www.freewb.ro si inregistreazate va fi o alegere buna

 

 

Votare

By UFV&DLV